Eweb InfoPro - Web design, SEO, Promovare Siteuri

- Web design - Aplicatii Web - Websiteuri de calitate - Magazin online -

Blog
  Acasa      Servicii      Oferte      Portofoliu      Cere Oferta      Avantaje      Companie      Contact   

6 pacate Seo ce va vor pune pe lista neagra in Google

Stiati ca Google va poate face blogul sa dispara din rezultatele de cautare?

Cum ajungi pe lista neagra in Google

Cum ajungi pe lista neagra in Google

Intr-o zi primiti un mic truc pentru trafic pentru cateva dintre postarile dumneavoastra. Nu este ceva major dar creste cu fiecare post pe care-l publicati si puteti vedea cum Google devine o sursa majora de trafic pentru dumneavoastra in viitor.
Dar apoi se opreste.

Ca dovada, fiecare postare si pagina a blogului dumneavoastra dispare de pe Google. Fara nici un avertisment, fara alarma, nimic. Ati disparut pur si simplu, ca si cum nici n-ati fi existat.

Si cea mai rea parte?
Nici macar nu stiti de ce. Este ca si cum cea mai mare bataus de pe internet a decis sa va faca praf si sa va lase sa va intrebati cu ce anume ati gresit.
Se intampla mereu astfel ca site-ul d-voastra sa ajunga pe lista neagra in Google.

 

Cum ajungi pe lista neagra in Google

 

Cum souneam mai sus, intr-o zi pagina dumneavoastra se adreseaza unor cateva sute de vizitatori si in ziua urmatoare site-ul dispare. Il puteti accesa inca daca scrieti adresa URL, dar nu mai apare in lista de cautare.

De ce?

Pai nu suntem siguri, dar este posibil sa fi platit niste persoane din Filipine de exemplu sa introduca site-ul dumneavoastra in niste directoare nesigure sau ati inceput sa vindeti link-uri catre site-ul dumneavoastra – o alta mare greseala.

Poate ca nu stiti acest lucru. Poate credeti ca ceea ce faceti este corect. Dar cu Google ignoranta nu este o scuza. Incalcati regulile , platiti. Sfarsit.

De aceea este important sa invatati care sunt regulile astfel ca sa nu ajungeti pe lista neagra in Google.

 

Adevarul despre cum functioneaza Google

Evolueaza. Tot timpul.

In fiecare zi isi schimba algoritmele pentru a descoperi spammerii. La fieacare an sau o data la doi ani ruleaza update-urile majore ceea ce cauzeaza schimbari mari in ordinea motoarelor de cautare aproape pentru oricine pe web.

Rezultatul?

Ceea ce functioneaza azi s-ar putea sa nu mai functioneze maine.

In trecut Google nu penaliza oamenii pentru greselile facute. Nu mai acordau beneficii, da, dar nu schimbau ordinea in motoarele de cautare si nici nu va faceau sa dispareti.

Acum sunt mult mai asprii. Chiar daca nu faceti o greseala chiar asa de mare pentru a fi pusi pe lista neagra, tot puteti vedea rezulatele pe motoarele de cautare scazand peste noapte daca faceti ceva gresit, posibil cu zeci de pagini.

Pentru ce va pedepsesc mai exact?

Pai, lista se schimba intotdeauna, dar iaat sase dintre cele mai rele pacate de facut pentru a ajunge pe lista neagra:

Pacatul #1: Cumpararea de link-uri

Ati observat vreodata articolele de la asa numitele firme SEO ce va romit sute de link-uri si  si un ranking primar pentru o suma modica?

Pai, ignorati-le. Iata de ce:

Fara nici o indoiala ca link-urile sunt de la site-uri span sau de proasta calitate si de la conturi de retele sociale. A avea un link de la ele este ca si cum ati merge la un interviu de angajare cu o scrisoare de recomandare de al un cunscut dealer de droguri. Va face mai mult rau decat sa va ajute.

Si nu conteaza cat de inteligenti sunt. Unele dintre aceste companii afirma ca nu vor fi gasite niciodata de Google deoarece toate linnk-urile spam se refera la o pagina interediara creand asfel o roaat de link-uri sau o piramida de link-uri. Se presupune ca acestlucru ar tyrebui sa va protejeze.S-ar putea chiar sa si mearga … pentru o vreme. Problema este ca, dupa cum va puteti aminti, Google evoleaza. Si chiar daca nu va prind azi, cu siguranta va vor prinde la un moment dat in viitor. Intoteauna au reusit.

Cea mai buna politica?
Nu cumparati (sau vindeti) link-uri. Punct.

 

Pacatul #2: Sa intrati pe directoarele link gresite

Atunci cand luati in considereare sa intrati pe un director puneti-va urmatoarele intrebari:

– Directorul respinge url-uri? Daca fiecare url trece de o verificare, directorul se apropie de o simpla lista de link-uri sau in site de link-uri gratis pentru toti.

– Care este caliatea url-urilor in director? Sa presupune ca respinge 25% dintre aplicatii, dar url-urile acceptate sunt totusi de proastra calitate. Acest lucru nu spune ceva bun despre calitatea directorului.

– Daca exista o taxa, care este scopul acesteia? Pentru directoarele de calitate superioara taxa este in primul rand pentru timpul/efortul unei persoane ce verifica in mod corect url-urile.

 

Directoarele de link sunt de departe cele mai putin intelese parti din SEO.

In trecut erau o piesa esentiala a oricerei campanii pentru lansarea unui nou site. Puteti introduce blogul dumneavoastra pe DMOZ.org si cateva directoare specifice si veti credte foarte repede in ranking-urile de cautare.

Si are sens, nu? Daca blogul dumneavoastra este despre surfing, atunci are sens sa fie introdus in toate directoarele de link despre surfing.

Pai .. aici e problema:

Google priveste web-ul ca fiind un “cartier”. Daca blogul dumneavoastra este mentionat frcvent alaturi de site-uri de incredere, atinci faceti parte dintr-un “cartier bun”. Daca toate link-urile dumneavoastra provin de la pagini ce prezinta sute de site-uri mai putin calitative, atunci faceti parte dintr-un “cartier rau”.

De ce fel credeti ca sunt directoarele dumneavoastra de link-uri?

Din cel rau, nu? Deoarece oricine isi poate adauga site-ul, cele mai multe irectoare de link-uri devin nici mai mult nici mai putin decat depozite de link-uri de proasta calitate. Chiar daca blogul dumneavoastra este corespunxator, sunteti vinovat prin asociere.

Acum, nu trebuie sa intelegem ca nu exista directoare de link bune. Daca va introduceti blogul pe un director foarte cautat care este verificat de o persoana ce se asigura ca toate site-urile listate sunt de calitate, este posibil sa aveti beneficii, deoarece sunteti inconjurati de site-uri de valoare.

 

Pacatul #3: Article Marketing

Ati auzit vreodata de article marketing?

Era foarte popular prin anul 2008. Ideea este ca puteti scrie un articol, sa faceti mai multe versiuni ale lui, facand mici ajustari si apoi sa puneti acle articole pe diferite site-uri ce colectioneaza articole gratuite pentru un link la site-ul dumneavoastra.

Si functiona. Pe atunci erau cateva rezultate de cautare ce erau dominate de site-uri ca E-Zine Articles si Article Base.
Nu prea mai functioneaza. Da, sunt multi cei care inca fac article marketing dar este o tehnica pe cale de disparitie. Iata de ce:

Va amintiti ca am spus ca Google devine din ce in ce mai destept?

Pai, motivul pentru care article marketing era atat de popular este pentru ca puteati sa luati o postare de pe blogul dumneavoastra, sa o rescrieti in cinci variatii diferite, si sa faceti rost de o duzina de link-uri iapoi la postarea dumenavoastra. Google ar fi vazut aceste variatii diferite ca fiind articole total unice, deci nu erati penalizat pentru content duplicat.

Dea-a lungul anilor totusi, algoritmul lor a devenit din ce in ce mai bun in gasirea articolelor cu mici variatii. Articolele ce au fost in top mai multi ani, pica acum deoarece Google le recunoaste ca fiind ceea ce si sunt: spam.

Asta nu inseamna ca a scrie pentru alte site-uri nu este o idee buna. Guest blogging, mai ales este una dintre cele mai eficiente modalitati de a construi un blog popular. Acest lucru se intampla pentru ca scrieti content unic pentru site-uri de incredere, inconjurate de zeci de alte autoritati. Article marketing, pe de alta parte, se reduce la incercarea de a incerca sa pacaliti Google prin duplicarea contentului pentru site-uri suspecte pline de aricole scrise de nimeni. Inca o data sunteti vinovat prin asociere.

 

Pacatul #4 Aglomerarea de cuvinte cheie

“Umplerea paginilor cu cuvinte cheie sau numere are ca rezultat o experineta negariva pentru utilizatori si poate aduce prejudicii ranking-ului site-ului dumneavoastra.” –Google

 

Sa explicam in termeni tehnici.

Daca nu sunteti familiari cu expresia “aglomerare de cuvinte cheie” aceasta inseamna folosirea unui cuvant cheie la nesfarsit in content in speranta ca veti obtine in ranking mai bun. De exemplu, sa spunem ca vreti sa obtineti un ranking mai bun pentru “prajiturele de ciocolata”. Iata cum ar arata o aglomerare de cuvinte cheie:

“Prajiturelele de ciocolata sunt atat de delicioase! Va voi invata reteta de prajiturele de ciocolata a bunicii mele pentru a face cele mai bune prajiturele de ciocolata pe care le-ati gustat vreodata. Reteta de prajiturele de ciocolata face doua duzini de prajuturele de ciocolata.”

Intregul articol ar continua in acest fel, folosind cuvintele cheie “prajiturele de ciocolata” de zeci, daca nu chiar sute de ori. Fara sa pune la socoteala limbajul care nu este natural si aproape ilizibil. Este optimizat. Si este si prostesc. Iata de ce:

Densitatea cuvintelor cheie este doar o mica parte din algoritmul Google. Nimeni nu stie sigur cat de mult dar presupunem ca mai putin de 5&. Langa alti factori importanti cum ar fi autoritatea domeniului si link-uri de incredere este aproape complet irelevant. Dar daca mergeti prea departe, va poate face rau.

Cea mai importanta grija a Google este experienta utilizatorilor. Daca toate articolele pe care oamenii le gasesc sunt aglomerate cu cuvinte cheie nimeni nu va mai vrea sa le citeasca, si nimeni nu va mai folosi Google pentru a cauta pe web. Nu vor permite niciodata acest lucru, si unii experti SEO cred ca acestea sunt penalizate. Dar sa presupunem ca nu sunt. Chir daca scapati neprins, cine credeti ca ar vrea sa aiba vreo legatura cu un asfel de content? Nimeni cu un pic de autoritate. Si din moment ce link-urile sunt o parte foarte importanta a algoritmului va condamnati singuri la ignoranta.

Sfatul nostru?

Nu va ganditi la cuvinte cheie in primul an al blogului  absolut de loc. Concentrati-va numai pe publicarea content-ului si obtinerea a cat mai multor link-uri. Apoi, atunci cand blogul dumneavoastra are o oarecare autoritate, mergeti si completati cuvintele cheie in cele mai populare postari ale dumneavoastra fara a le face sa sune anormal.

Da, s-ar putea sa pierdeti unele oportunitati, dar sansele dumneavoastra de a construi un site cu autoritate sunt mult mai mari.

 

Pacatul #5: Texte anchor anormale

Acesta este un alt exemplu de oameni care profita de o parte din algoritmul Google. Daca nu sunteti familiari cu expresia “anchor text”, aceasta se refera la textul dinauntrul unui link. Deci, anchor textul din aceasta propozitie este “anchor text”.

Atunci cand Google decide ce termeni sa foloseasca pentru a clasifica pagina dumneavoastra, anchor textul este unul dintre locurile unde se uita pentru idei. Daca exista oamnei care se relationeaza la postarea dumneavoastra cu “glume proaste”, ca fiind anchor text este foarte probabil ca postarea dumneavoastra sa fie depre “glume proaste”.

Deci, oamenii incearca sa pacaleasca sistemul. Construiesc link-uri folosind unele dintre tehnicile de mai sus, si folosesc termenii pentru care vor sa fie clasificati ca anchor text sperand ca asfel isi cresc sansele de a fi mai bine clasificati.

Dar cat de normal arata asta?

Nu toata limea foloseste acelasi anchor text cand se relationeaza cu dumneavoastra. Unele dintre linkurile pe care le primiti s-ar putea sa aiba un anchor text mai mic de genul “glume”, expresii asemanatoare ca “m-a facut sa rad”, sau doar un URL normal fara anchor text.

Folosind acelasi anchor text in toate link-urile dumneavoastra transmiteti Goolgle ca de fapt doriti sa pacaliti sistemul. Si exista foarte mari sanse de a fi penalizat la un moment dat.

 

Pacatul #6 Link-uri stricate

“Verificam existenta link-urilor stricate si HTML corect.” –Google

Si ultimul dar nu cel de pe urma, cel mai viclean dintre toate: link-urile stricate.

De-a lungul timpului mai toti bloggerii acumuleaza link-uri care nu mai functioneaza. Unele site-uri se desfiinteza, se muta si se restructureaza tot timpul, facand ca pagina la care ati avut link sa dispara.

Intrebarea este, daca link-urile stricate sunt atat de normale, de ce sunt penalizate de Google? Pai, ganditi-va din perspectiva lor:

Care pagina ar putea fi mai de actualitate: una cu cinci link-uri stricate sau una cu nici un link stricat? De asemenea care pagina ofera o excperienta mai una pentru utilizatori?

Cea curenta, bineinteles. Deci totii ceilalati factori fiind egali, o pagina fara link-uri stricate are mai multe sanse sa depaseasca o pagina cu link-uri stricate.

Dar nu va speriati, deoarece ceilalti facturi nu sunt mai niciodata egali. Ca orice alte variabile de algoritm despre care am vorbit mai sus, link-urile stricate reprezinta o mica parte.

Sfatul nostru este ca o data au de doua ori pe an sa rulati Google Master Tools si sa corectati toate link-urile stricate pe care vi le semnalizeaza. S-ar putea sa observati o mica imbunatatire a ranking-ului paginii dumneavoastra.

 

Inca mai sunteti ingrijorat?

Dupa ce cititi acest articol este posibil sa aveti impresia ca mergeti pe un teren minat sperand ca nu calcati pe o capcana invizibila. Probabil nu ati stiut niciodata ca SE este atat de periculos.

Totusi exista si vesti bune.

Nu trebuie sa fie periculos. In cea mai mare parte oamenii care au probleme cu Google sunt fie cei care isi incearca norocul intentionat sau oameni inocenti care sunt prost sfatuiti.

Daca nu stiti nimic despre SEO, si nu faceti nimic altceva decat sa publicati content de calotate si sa construiti relatii cu cititorii dumneavoastra, cel mai probabil sunteti in siguranta.

In loc sa incercati sa va dati seama cum sa manipulati algoritmul Google pentru un ranking mai bun, doar creati content ce merita sa fie pe prima pagina, promovati-l si asteptati ca Google sa prinda de veste. In cele din urma, scopul lor este sa mute lucrurile bune in varful piraminei.

In acest sens, cea mai buna strategie, supersecreta de a avea propriul blog pe prima pagina Google nu are nimic de a face cu piramidele de link-uri, sau densitatea cuvintelor cheie sau oricare dintre acele prostii complicate. Se poate face doar cu trei pasi:

  1. Creati content atractiv

  2. Faceti in asa fel incat sa se vorbeasca despre el

  3. Asteptati ca Google sa prinda de veste

 

Mult prea simplu?
Poate, dar aceasta este exact ceea ce Google doreste sa faceti.

Deci, de ce sa faceti altceva?

Comments

comments

Tags: , , , ,




 |  Acasa  |  Servicii  |  Oferte  |  Portofoliu  |  Cere Oferta  |  Avantaje  |  Companie  |  Blog  |  Contact  | 
Copyright © Eweb InfoPro - Web Design - 2007 - 2018 Web Design Bucuresti, Web Design Ploiesti