Se întâmplă de multe ori, chiar dacă sunteţi web designer profesionist, să uitaţi să vă optimizaţi motorul de căutare când vine vorba de designul website. Mulţi încă asociază SEO cu adunarea de backlink-uri, folosirea de cuvinte-cheie în cuprinsul conţinutului şi în Meta tag-uri. Totuşi, realitatea este că designul unui website poate avea un impact considerabil asupra optimizării calităţii pe site. Există o serie de factori de care depinde accesibilitatea designului SEO. O să îi observăm în cele ce urmează pe cei mai importanţi dintre aceştia pentru a vedea in continuare cele 8 Ponturi de Web Design care vor Imbunatati tactica SEO al Site-ului Tau.
Prin implementarea următoarelor detalii de design web, un programator sau un designer al echipei EWEB poate uşura modul în care Google găseşte pagina web, o poate indexa mult mai uşor şi mai amănunţit şi poate îmbunătăţi considerabil cotarea domeniului.
Componentele Importante ale Designului prietenos SEO
Timpul de încărcare a paginii
Primul lucru pe care îl va observa un vizitator al paginii tale web este cât durează ca pagina să se încarce. Vei dori ca acest timp să fie scurt, pentru că în caz contrar, mulţi vizitatori nu vor aştepta să vadă ce altceva mai ai de oferit, mai ales dacă în nişa ta competiţia este acerbă. Pagina ar trebui să se încarce în doar câteva secunde, dacă se poate.
Un pas de bază către optimizarea timpului de încărcare ar fi ca website-ul să fie găzduit de un provider cu servere globale. Alţi paşi pe care tu sau web designer-ul tău îi puteţi face spre optimizarea timpului de încărcare includ:
– păstrarea codului curat si compact înlăturand coduri nefolosite sau nedorite si eliminarea spaţiului gol unde se poate.
– folosirea JavaScript-ului cat de des posibil în codul tău. Şi acest lucru va accelera timpul de încărcare al paginii.
– evitarea paginilor de start pe bază de Flash sau a paginilor de start cu video.
– păstrarea imaginii la dimensiuni minime; software-uri ca Adobe Firefox îţi pot redimensiona fişierele de imagine cu uşurinţă.
Navigare pe Site bine planificată
Un website bine organizat nu doar uşurează navigarea umană, dar este şi indexat şi cotat mai rapid, deoarece programele de căutare găsesc paginile mai uşor. Website-ul dvs. poate fi configurat pentru o navigare mai rapidă printr-o combinaţie de link-uri interne interconectate şi prin evitarea itemilor de navigare pe bază de flash.
Creaţi o structură de linkuri interioare care conectează cât mai multe dintre paginile dvs. într-o ierarhie organizată care va face toate paginile accesibile. Faceţi asta inserând linkuri în conţinutul propriu-zis şi printr-o serie de meniuri pe fiecare pagină, dacă este posibil. De asemenea, folosiţi un link text care etichetează clar paginile de care este legat. Dacă o pagină de care vreţi să vă legaţi este despre „cumpărături de pantofi”, încercaţi să etichetaţi linkul la fel pe altă pagină – dar nu folosiţi chiar acelaşi text-ancoră în toate linkurile dvs. interne, deoarece acest lucru poate fi considerat un spam SEO.
În plus, în designul website-ului dvs. ar trebui să evitaţi obiectele de navigaţie pe bază de flash pentru sistemul de navigaţie intern şi bare de meniu verticale. Programele de căutare citesc cu greu Flash-urile şi nu vă vor lua in considerare website-ul dacă este conectat prin sisteme de navigaţie bazate pe Flash. În schimb, folosiţi CSS, JavaScript sau jQuery pentru a crea efecte care sunt la fel de drăguţe şi de asemenea sunt `prietenoase` la căutare.
Evitaţi conţinutul pe bază de Flash şi imagine în favoartea textului
Ca o dezvoltare a ideilor despre navigaţie punctate mai sus, cât mai mult din conţinutul webiste-ului dvs. ar trebui să fie text. Acesta include imaginile din antet şi orice loc unde aţi putea fi tentat să inseraţi text într-o imagine. Dacă insistaţi să aveţi imagini cu text înăuntru pe site-ul dvs., atunci folosiţi tehnici de înlocuire a imaginii bazate pe CSS, ca de exemplu FIR (Fahrner Image Replacement) pentru a vă asigura că încă există text care poate fi căutat în spatele imaginilor pentru maşinile şi programele care nu pot citi poze. Cât despre Flash, încercaţi să îl evitaţi oricând e posibil.
Folosiţi Cod Compatibil W3C
Faceţi-vă codul de website pe cât de compatibil puteti cu standardele Worldwide Web Consortium pentru o mai bună compatibilitate cu programele de căutare, o prezentare mai curată şi o marcare mai semantică. W2C oferă unelte pentru validare a compatibilităţii codului prin website-ul lor la http://jigsaw.w3.org/css-validator/ şi http://validator.w3.org/. Acestea sunt gratuite şi garantează că vă vor ajuta să vă îmbunătăţiţi designul SEO.
Includeţi Site maps
Fisierele sitemap sunt construite special pentru scopul de a indica unui motor de căutare unde sunt toate paginile dvs. Acest aspect le face foarte utile în indexarea întregului site. Instalaţi cel puţin una sau două sitemaps pe website-ul dvs., cu precădere dacă vă construiţi sau deţineţi un magazin on-line cu sute de pagini. Alegeri bune de sitemap sunt RSS Feed, XML sau URL List. Ar trebui să adăugaţi de asemenea linkuri la sitemaps-urile dvs. în subsolurile fiecărei pagini de pe site-ul dvs. Acest lucru va ajuta şi mai mult programele de căutare în eforturile lor de indexare.
URL-uri SEO-prietenoase şi atribute ale imaginilor
Dacă website-ul dvs. are multe pagini cu diverse subiecte, asiguraţi-vă că textul lor URL este uşor de găsit la căutare incluzând titlurile paginilor sau selectând cuvinte-cheie în loc de caractere aleatoare. Spre exemplu, un URL ca www.mysite.com/tips/item2?=23094 ar trebui schimbat în ceva de genul www.mysite.com/tips/how-to-clean-floors. A doua variantă este mult mai uşor de găsit.
Acelaşi principiu se aplică imaginilor stocate pe website-ul dvs. Google nu poate indexa poze (după cum deja am menţionat), dar poate indexa atribute de text specificate. Astfel, deoarece mulţi se folosesc de căutarea imaginilor în ultima vreme, toate imaginile de pe site-ul dvs. ar trebui să aibă propriile atribute descriptive – în loc de “img545634.jpg” ca atribut, folosiţi cuvinte care descriu imaginea afişată.
Creaţi pagini cu Meta Data unice şi bogate în cuvinte-cheie
Este uşor să uitaţi de Meta data şi să folosiţi aceeaşi informatie in mai multe pagini de web. E o greşeală. În loc să faceţi asta, mai bine adăugaţi Meta-descrieri unice, bine gândite, concise şi bogate în cuvinte-cheie (fără să exageraţi totuşi cu folosirea lor) pentru fiecare pagină importantă de pe website-ul dvs.
Textul este de aur
„ Conţinutul este rege” este o fraza care nu se va perima nicioadata, pentru ca textul – conţinutul este exact ceea ce oamenii cauta online, in special in media sociala. Oamenii posteaza constant pe retelele de socializare pe care le folosesc pentru a comunica cu familia si prietenii tot felul de continuturi pe care le considera interesante, fie ca e vorba de o stire, un comentariu, o imagine amuzanta sau un videoclip care ii inspira. Prietenii lor, la randul lor, le distribuie pe propriile retele, si asa mai departe. Numarul de persoane pe care le poti sensibiliza folosind „textul de aur” este uimitor.
Prin urmare, trebuie sa generati texte care sa fie distribuite intens pe aceste retele de socializare prin share, re-tweet, pins, etc., si trebuie sa puteti sa faceti asta in mod normal. Nu exista niciun mod garantat de a realiza acest lucru, dar cel mai usor este sa creati pur si simplu un text grozav.
Comments
Tags: 8 Ponturi de Web Design care vor Imbunatati tactica SEO al Site-ului Tau, Folosiţi Cod Compatibil W3C, Includeţi Site maps