Ce sunt Rich Snippets?
Rich snippets sunt un tip de on page mark-up-uri. Sunt fragmente extra de text ce apar sub rezultatele de cautare. Sunt acestea necesare? Depinde. Va doriti ca listing-ul dumneavoastra sa iasa in evidenta? Daca da, rich snippets sunt o buna modalitate de a va face cunoscut content-ul!
Pentru a intelege diferenta, priviti aceasta imagine de Google results pentru cautarea termenului “Battlestar Galactica”. Al doilea rezultat este un “snippet” normal. Snippet-ul de informare ce apare sub hyperlink-urile albastre pe pagina de rezultate de cautare. Primul rezultat este un “Rich Snippet” si, conform Google Webmaster Tools, ofera utilizatorilor un rezumat al ceea ce se gaseste pe pagina si de ce este relevanta cautarii acestora.
De ce ar trebui sa imi pese?
Care dintre rezultate v-a atras atentia? Cele cu stelute galbene? Mai mult ca sigur. Acesta este motivul pentru care ar trebui sa va pese de Rich Snippets. Daca acest lucru nu este de ajuns, ce ziceti de ranking mai mare pe motoarele de cautare?
Daca sunteti autor, aceasta este un motiv in plus pentru a implementa Rich Snippets. Uitati-va la cele trei rezultate pentru termenul “social media marketing”. Pe care dintre ele veti apasa, cel mai probabil? Mai mult ca sigur pe cea cu o fata zambitoare. Nu va doriti ca fata dumneavoastra zambitoare sa fie cea care primeste toate acele click-uri?
Tipuri de Rich Snippets
-
Breadcrumbs
-
Evenimente
-
Muzica
-
Organizatii
-
Persoane
-
Produse
-
Retete
-
Review ratings
-
Reviews
-
Software applications
-
Videos
Cum se implementeaza
Alegeti un format de date si includeti-l in content-ul dumneavoastra. Google sugereaza utilizarea microdatelor, asa cum este evidentiat in schema.org, dar oricare dintre cele trei formate de mai jos este acceptabil. Nu trebuie sa aveti cunostinte despre aceste formate, doar cunostinte HTML de baza.
-
Microdata (recomandat)
Odata ce content-ul este marcat, incercati-l utilizand structured data testing tool.
Autoritatea Google
Blog cu un singur autor
Va amintiti exemplul cu o fata zambitoare langa content? Puteti fi acea fata! Totusi, nu ACEA fata, dar puteti vedea fata dumneavoastra.
In primul rand trebuie sa creati un Google+ Profile cu o fotografie de calitate ca si poza de profil, daca nu aveti deja unul. Apoi, verificati autoritatea content-ului dumneavoastra asociind-ul cu profilul dumneavoastra prin utilizarea oricareia din metodele de mai jos. Disclaimer: Google nu garanteaza ca va arata informatiile despre autor in Google Web Search sau Google News results.
-
Optiunea 1: Relationati content-ul dumneavoastra cu profilul dumneavoastra Google+ folosind o adresa de email verificata.
-
Asigurati-va ca aveti o poza de profil de calitate.
-
Asigurati-va ca semnatura dumneavoastra apare pe fiecare pagina a content-ului dumneavoastra. (de exemplu, “Scris de Ariana Manolescu”).
-
Asigurati-va ca semnatura are acelasi nume ca si numele de pe profilul de Google+.
-
Verificati sa aveti o adresa de email (ca de exemplu ariana.manlescu@dashburst.com) pe acelasi domeniu ca si content-ul dumneavoastra.
-
Daca nu aveti o adresa de email pe acelasi domeniu atunci utilizati Optiunea 2
-
Optiunea 2: Setati autoritatea prin relationarea content-ului dumneavoastra cu profilul de Google+
-
Creati un link catre profilul dumneavoastra Google+ de la site-ul dumneavoastra, astfel:
-
<a href=”[profile_url]?rel=author”>Google</a>
-
Inlocuiti [profile_url] cu URL-ul profilului dumneavoastra Google+ profile astfel:
-
<a href=”https://plus.google.com/112643716740116237079?
rel=author”>Google</a> -
Link-ul dumneavoastra trebuie sa contina parametrul ?rel=author. Daca lipseste, Google nu va putea sa asocieze content-ul dumneavoastra cu profilul de Google+ profile.
-
Adaugati un link reciproc de la profilul dumneavoasra la site-ul, site-urile pe care tocmai le-ati actualizat.
-
Editati sectiunea Contributor To a profilului dumneavoastra Google+.
-
In fereastra ce apare, apasati butonul Add custom link, si apoi introduceti URL-ul site-ului.
-
Daca vreti, apasati pe drop-down listpentru a specifica cine poate vedea link-ul.
-
Apasati butonul Save.
-
-
Pentru a vedea ce date Google poate extrage de pe pagina dumneavoastra, utilizati structured data testing tool.
Blog Multi-Autor
Stabilirea autoritatii [e un blog musti-autor poate fi destul de dificila. Aveti mai multe optiuni.
-
Rugati pe fiecare autor sa relationeze cu propriul profil Google+ profile pe fiecare articol utilizand: <a href=”[profile_url]?rel=author”>Google</a>.
-
Daca website-ul dumneavoastra contine ferestre individuale pentru autori sau are pagini biografice, atunci acestea pot fi legate direct the profilurile lor Google+.
-
Daca folositi un blog WordPress, puteti folosi un plugin precum Google Author Link si daca folositi Joomla, puteti incerca Joomla Authorbox.
Nota: Daca snippet-ul nu apare in Webmaster Tools Rich Snippets Test, incercati sa verificati URL-ul pe care l-ati introdus in sectiunea contributing a site-ului pe pagina dumneavoastra de profil Google+. Daca URL-ul nu include “www”, ar trebui sa incercati sa-l adaugati. Nu am intalnit acest lucru ca pe o problema dar sunt si site-uri ce au nevoie de “www”.
Concluzii
Rich snippets sunt un tip de mark-up relativ usor de folosit ce va poate diferentia de competitie, va poate creste cantitatea de vizitatori si posibil sa va mareasca ranking-ul paginii. Desi Google afirma ca marcarea datelor dumneavoastra cu rich snippets nu va afecta ranking-ul paginii dumneavoastra in rezultatele de cautare, si Google nu garanteaza folosirea marcajelor dumneavoastra, totusi afirma ca va puteti imbunatati ranking-ul site-ului creand un content pe care utilizatorii vor dori sa il utilizeze. Acest lucru este determinat de rata click-through. Rich snippets-urile cresc rata click-through, ceea ce rezulta intr-un ranking ridicat.