Eweb InfoPro - Web design, SEO, Promovare Siteuri

- Web design - Aplicatii Web - Websiteuri de calitate - Magazin online -

Blog
  Acasa      Servicii      Oferte      Portofoliu      Cere Oferta      Avantaje      Companie      Contact   

Psihologia in Web Design – partea I

Culoarea albastra va poate calma in timp ce o nuanta vibranta de rosu va poate provoca foame sau va da impresia ca sunteti amenintat. Este adevarat ca fiecare dintre noi percepem lumea prin propriile noastre filtre, dar, exista totusi cateva reguli generale cu privire la ceea ce ne atrage atentia.

Deci,ce anume face un design mai atractiv decat altul? Cum putem atrage atentia vizitatorului si sa il facem sa aiba un anumit sentiment doar prin ceea ce vede? Hai sa vedem cateva trucuri prin care putem folosi psihologia in web design, si modalitatea prin care le putem utiliza in avantajul nostru.

Utilizarea Creierului pe Post de Harta

Pentru a intelege pe deplin efectul pe care web design-ul il poate avea asupra creierului uman, trebuie sa avem cateva cunostinte de baza despre cum functioneaza acesta din urma. Nu trebuie sa fiti neurolog pentru a crea una dintre cele mai bune pagini web, dar cateva cunostinte despre modul de functionare al creierului uman ajuta. Daca vi se pare ca acest lucru suna ca un fel de amestec de filozofie si psihologie, atunci aveti dreptate. Neurodesign-ul – termen inventat in 2012, ne permite sa determinam ce anume face o experinta a clientului sa fie buna sau nu, pe baza a ceea ce vede.

Unul dintre conceptele de baza ale creierului uman ce poate fi folosit in web design este acela ca apeleaza la ordine. Creierul nostru formeza scheme pentru a organiza informatia in viziunea noastra asupra lumii. Folosim ceea ce se numeste “euristica” sau procedeele empirice pentru a rezolva problemele cotidiene.

Un foarte bun exemplu cu privire la acesta recunoastere a tiparului este atunci cand suntem confruntati cu un stimul, ca de exemplu un text deformat, putem de cele mai multe ori sa umplem spatiile libere si sa ne dam seama de sensul acestuia deoarece creierul nostru este antrenat sa recunoasca tiparele si sa le adapteze la cunostintele deja acumulate. Totusi, cum putem utiliza aceste modele de baza in web design? Iata cateva exemple:

  • Utilizatorii se simt mult mai confortabil daca citesc site-uri care au o anumita ierarhie. De exemplu, un retailer online ar trebui sa isi prezinte categoriile cam asa: Home>Sarbatori>Craciun>Brazi si Decoratiuni
  • Majoritatea oamenilor au obiceiul de a atribui categorii altora. De exemplu, site-urile care ofera servicii de chat desemneaza utilizatorii ca: disponibil, inactiv, invizibil sau offline.

Totusi, oferirea de tipare confortabile utilizatorilor dumneavoastra nu este singura cale prin care puteti aplica abilitatile organizatorice ale creierului uman in web design. Una dintre cele mai importante abilitati folosite in acest sens este idea de a folosi recunoasterea in locul amintirii.

De exemplu,ati for vreodata in situatia in care ati intalnit o persoana la un eveniment a care figura o recunoasteti dar nu va amintiti numele acesteia? Este destul de frustrant, si este o experienta ce trebuie evitata cu orice pret in web design.

Folosirea recunoasterii pe website-ul dumneavoastra are rolul de a face experienta clientului mult mai placuta deoarece interfata dumneavoastra face munca in locul acestora. Iata cum puteti folosi aceasta abilitate in interfata dumneavoastra:

  • Puteti folosi functia auto-fill pe baza informatiilor introduse anterior de client.
  • Ii puteti prezenta clientului produsele pe care le-a cautat recent, sau sa ii faceti recomandari pe baza vizualizarilor recente.

Folosirea abilitatilor organizatorice ale creierului uman este o modalitate de a face experienta utilizatorului mult mai placuta, dar nu este singura.

Comments

comments

Tags:




 |  Acasa  |  Servicii  |  Oferte  |  Portofoliu  |  Cere Oferta  |  Avantaje  |  Companie  |  Blog  |  Contact  | 
Copyright © Eweb InfoPro - Web Design - 2007 - 2018 Web Design Bucuresti, Web Design Ploiesti