Marea dezbatere intre Responsive HTML si aplicatiile de nisa
Mai mult ca sigur pana acum ati auzit zvonuri cu privire la responsive web design, una dintre tehnologiile cele mai importante si in tendinte in momentul de fata. Responsive HTML este un tip de programare ce raspunde aparatului utilizatorului, oferind o experienta potrivita pentru ecranul utilizat pentru a vizualiza content-ul. Pentru developeri, acest lucru inseamna ca zilele de constructie migaloasa de site-uri pentru anumite ecrane sunt pur su simplu pe sfarsite, deoarece responsive design permite webmasterilor sa creeze un site coerent pentru desktop-uri, tablete, telefoane smart si orice altceva. La prima vedere s-ar parea ca responsive HTML trebuie sa fie noua alegere normala pentru developeri, deoarece va permite sa accesati orice ecran cu o singura serie de cod. Depinzand de publicul dumneavoastra, produsul si site-ul dumneavoastra s-ar putea sa fie nevoie sa abordati fiecare ecran in parte.
Responsive Web Design in detaliu
Exista trei piese cheie esentiale ale tehnologiei responsive HTML bine scrisa.
1)CSS3 Media Queries – Exista trei elemente ce pot identifica marimea corecta a ecranului si aparatului utilizat de vizitator pentru a accesa site-ul dumneavoastra. Testeaza conditiile pe fiecare aparat inclusiv inaltimea minima si maxima, rezolutia, orientarea si aspectul. Aceste interogari media va permit sa determinati ce stil CSS ar trebui afisat pentru orice aparat dat; un pas critic pentru a obtine responsive design.
2) Fluid Grid Layout – Aceste parti ale codului sunt partea ce permite paginii sa isi mareasca sau sa isi micsoreze dimensiunile pentru a ramane in zona vizibila., fara a fi nevoie sa derulam pagina. Dimensionarea fixed-pixel devine posibila prin aceasta metoda, permitand designului sa se adapteze prin procentaj si sa isi schimbe pozitia in mod dinamic fara sa afecteze orice alta parte din site.
3) Fluid Image Scaling – Ca si mai sis dar pentru imagini. Atunci cand imaginile sunt dimensionate utilizand CSS in acest mod, imaginile functioneaza in conjunctie cu fluid grid layout pentru a obtine flexibilitatea maxima a design-ului.
Avantajele Responsive HTML
In afara de flexibilitatea normala, responsive design poate salva o suma semnificativa de bani permitand developerilor sa creeze numai un site, si nu site-uri multiple si aplicatii pentru a raspunde oricarui tip de ecran. In timp ce exista cu siguranta cateva motive pentru a crea o aplicatie fireasca, trebuie mai intai sa cunoastem ce isi doreste publicul. Daca oferiti servicii la care utilizatorul trebuie sa mearga – ca de exemplu restaurant, librarie, salon sau hotel – o expetienta responsive elimina necesitatea de a descarca aplicatii mobile si cel mai probabil va vor aduce mai ulti clienti datorita modului facil in care poate fi folosit si a vitezei. Din moment ce navigarea mobila depaseste utilizarea desktop-ului pe glob, acesta este un castig major.
Expertii SEO erau cei care proclamau metoda responsive ca fiind o alegere superioara datorita complexitatii adreselor URL multiple, dar in ultimul timp, Google a schimbat jocul. Pana recent Google nu a putut consolida adresele URL pentru multiple sites pentru experiente mobile si desktop si sa le echivaleze cu aceleasi afaceri. Totusi, acest lucru nu s-a schimbat. Daca aveti o adresa URL pentru site-ul desktop si o alta pentru mobil, etichetele switchboard nu permit Google sa inteleaga ce site trebuie sa apara si cand, si nu conteaza structura adresei dumneavoastra URL. Un singur URL ar putea parea o tactica mai simpla pentru afacerea dumneavoastra, dar Google va va gasi in ambele situatii.
Cand Responsive Design nu este cea mai buna alegere
Iulie trecut, Google a declarat ca responsive HTML era developmentul lor preferat, dar au afirmat in mod clar ca vor sustine in continuare servirea dinamica si adresele URL mobile. Multi au presupus in mod eronat ca deoarece responsive este “preferinta” Google, este singura modalitate de a functiona. Chiar Google inca dezvolta aplicatii firesti pentru tablete, aparate mobile si desktop-uri, deci, acesta este primul indiciu ca mai sunt si alti factori de luat in considerare.
Unul dintre cele mai mari dezavantaje ale responsive design in acest moment este viteza. Deoarece acest tip de programare necesita in general mai mult cod, site-urile responsive necesita de obicei mai mult timp sa se incarce. Viteza este un factor cheie in SEO, deoarece Google prefera toate aspectele ce creaza cea mai buna experienta posibila. Timpul de incarcare ridicat poate afecta in mod negativ atat bounce rate-ul cat si conversia site-ului dumneavoastra. Multe cercetari demonstreaza ca utilizatorii mobili sunt foarte nerabdatori, deci asugurati-va ca site-ul dumneavoastra responsive intre in paramentii rezonabili ai timpuli de incarcare, si urmariti sa nu pierdeti clienti datorita vitezei.
Likewise, if your audience primarily uses one screen only – maybe your site revolves almost entirely around a mobile app, like FourSquare – then using responsive design for multiple screens wouldn’t make sense. Choosing the responsive route could also prove damaging to your SEO results if you only consider keywords and categories that desktop visitors will use, and not cater to mobile as well. True, this is more an issue with content than the code itself, but it’s easy to leave one audience out when you’re consolidating your efforts.
Asemanator, daca publicul dumneavoastra foloseste in primul rand un singur ecran – poate ca site-ul dumneavoastra se refera cel mai mult la aplicatii mobile, ca de exemplu FourSquare – atunci folosirea de responsive design pentru ecrane multiple nu isi are rostul. Folosirea responsive route se poate dovedi de asemenea daunatoare pentru rezultatele dumneavoastra SEO daca luati in considerare numai cuvintele cheie si categoriile pe care vizitatorii desktop le vor folosi
Parerile dumneavoastra
Cel mai mare factor pentru a determina daca responsive design este corect pentru afacerea dumneavoastra este publicul dumneavoastra. In cazul in care clientii dumneavoastra sunt in principal utilizatori de smartphone, acestia au anumite nevoi ce vor fi satisfacute cel mai probabil printr-o experienta mobile-centrica.
Pe de alta parte, daca demografia dumneavoastra acceseaza site-ul dumneavoastra prin ecrane de toate marimile, si va doriti un proces de dezvoltare mai rapid, mai usor si mai putin costisitor, responsive HTML este calea.
Indiferent de ce alegeti cu siguranta va trebui sa va concentrati pe factori SEO unici inerenti cu oricare dintre solutii. Responsive HTML nu poate fi catalogat ca fiind bun sau rau pentru SEO, mai ales acum ca Google consolideaza link-uri proprii pentru adrese URL mobile . Din nou este in functie de clientii dumneavoastra. Daca gasiti cuvinte cheie si categorii ce sunt similare pe toate marimile de ecrane va rugam sa consolidati si sa va bucurati de beneficiile responsive. Dar daca trebuie sa va considerati demo-ul pe o baza ecran cu ecran este posibil sa faceti economii de timp si bani cu responsive design, dar pierderile de SEO si de produse ar putea fi catastrofice.
Agitatia actuala referitoare responsive web designeste cu siguranta justificata. Este o tehnologie fantastica ce face viata mai usoara pentru developeri si utilizatori la un loc. Dar ca orice tehnologie nu este universal valabila.