Continuam azi articolul referitor la felul in care putem utiliza psihologia in web design, si modalitatea prin care putem utiliza acest concept in avantajul nostru.
Realizarea unui web design estetic
Utilizarea corecta a esteticii a fost dezbatuta inca din timpurile lui Plato, care, la randul sau i-a inteles forta.
Multumita progreselor psihologiei moderne nu mai este necesar sa contemplam frumusetea in afara unei clase de filozofie deoarece cercetarile ne spun exact care sunt lucrurile pe care creierul uman le considera a fi placute. Hai sa vedem cateva elemente de web design ce atrag atentia emotiilor si contribuie la o experienta pozitiva a utilizatorului.
Culorile
Culoarea este unul dintre cele mai importante elemente ce pot fi folosite pentru a evoca emotii unui utilizator. Notiunea nu este noua, venind tocmai de la Grecii antici care considerau ca starea de spirit poate influenta corpul si personalitatea.
De exemplu, persoanele cu o culoare dominanta de rosu (culoarea sangelui), erau considerate persoane energice si curajoase, de aici si remenul de personalitate sangvina. Prin contrast, toti cei care aveau esenta culorii dominante negru (de la bila), erau considerati a fi persoane descurajante, de aici derivand temenul de personalitate melancolica. Astfel, psihologia dovedeste legatura dintre emotii si culori.
Iata cel mai des intalnite culori si modul in care sunt ele folosite de majoritatea dezvoltatorilor web:
- Rosul, care este indicatorul energiei, vibratiei si al tineretii este folosit pentru averitza utilizatorii.
- Rozul evoca feminitatea si delicatetea, fiind folosit de site-urile de produse destinate in special doamnelor.
- Verdele, culoare ce ofera vizitatorului un aer de optimism este foolosit mai ales in site-urile ce se ocupa de probleme de mediu.
- Albastrul evoca o senzatie de incredere si deschidere, fiind si culoarea predominanta in site-urile de social media.
Caracterele scrisului
Chiar si ceva atat de simplu ca tipul de caractere (font) pe care il folositi in site poate afecta experienta utilizatorului. Iata cateva exemple:
- Font-urile Serif (de genul Times New Roman) sunt indicator al traditionalismului si profesionalismului, fiind folosite cu precadere de marile publicatii.
- Prin contrast, font-urile Sans serif sunt folosite pentru a da un aer de modernitate.
Un alt lucru foarte important este spatierea intre caractere. Daca literele au prea putin spatiu intre ele, atunci se induce un sentiment de densitate si greutate. La celalalt pol se afla cuvintele cu prea mult spatiu intre litere ceea ce le da un sentiment de frivolitate. Este foarte important sa reusim sa mentinem un echilibru intre spatiere si marimea caracterelor pentru a reusi sa reprezentam tipul de personalitate dorit.
Folosirea imaginilor
Cele mai multe clisee sunt declaratii ce au devenit citate suprautilizate. Nu face exceptie nici citatul: “o imagine face cat o mie de cuvinte”. O imagine bine aleasa poate avea rolul de a descompune relatia dintre aceasta si emotii. Acesta este motivul pentru care trebuie sa avem in vedere intotdeauna care este scopul nostru atunci cand alegem imaginile pentru site. Iata cateva exemple: un grup de profesionisti ce isi dau mana deasupra unui desfasurator poate evoca profesionalism si competenta sau o imagine de genul animee-urilor va poate duce cu gandul la tinerete si umor.
Aplicarea acestor principii in site-ul dumneavoastra
Acum ca stiti mai multe lucruri despre psihologia web design-ului, cum puteti folosi aceste cunostinte in site-ul dumneavoastra? Hata cateva sugestii:
- Faceti cunostinta cu publicul dumneavoastra. Majoritatea acestuia este forma din tineri, din copii, femei sau barbati?
- Realizati un studiu pentru a identifica nevoile clientilor dumneavoastra. In acest fel puteti aplica principiile de design de mai sus.
Utilizarea psihologiei pentru a cea desing-ul site-ului dumneavoastra este cea mai usoara cale de a mari traficul si a imbunatatii vanzarile. Urmati principiile de mai sus si veti fi uimiti de rezultate.
Comments
Tags: Psihologia in Web Design