Cum poate ajuta managementul timpului la maximizarea productivitatii
Oamenii de toate varstele si de toate profesiile se lovesc la un moment dat in viata de problema administrarii timpului, mai ales ca de aceasta depind majoritatea activitatilor desfasurate de-a lungul zilei. Nu este intotdeauna usor, mai ales cand sunt atat de multe lucruri de facut si ziua nu este destul de lunga pentru a le face pe toate.
Totusi, mamagementul timpului se poate invata si chiar practica in timp. Daca timpul este administrat corect, acest lucru poate maximiza productivitatea deoarece iti ofera posibilitatea de a scurta, cel putin intr-o oarecare masura, durata de executie a sarcinilor ce ocupa foarte mult timp.
Faceti azi planul pentru maine
Un management corect al timpului se refera si la petrecerea catorva momente suplimentare in ziua de dinainte pentru a planifica evenimentele din ziua urmatoare. Cand sfarsitul zilei se apropie ultimul lucru la care ne mai gandim este ziua lunga ce urmeaza. Totusi, realizarea de sarcini minore de genul alegerii documentelor ce vor trebui predate sau pregatirea email-urilor ce vor trebui trimise in ziua urmatoare va vor ajuta destul de mult.
Deoarece sarcinile minore au fost deja indeplinite va veti putea ocupa de sarcinile mult mai important intr-un mod mai eficient. Nu in ultimul rand, veti avea mult mai mult timp la dispozitie si veti deveni mult mai productiv daca nu sunteti stresat de lucruri minore mai tarziu.
Realizati proiectele pe masura ce vin
Daca un proiect ajunge pe biroul vostru si poate fi realizat acum, faceti acest lucru. Acest lucru va va oferi mai mult timp la dispozitie pentru alte proiecte ce ar putea sa apara.
Planificarea (necesara in preajma) intalnirilor si evenimentelor importante
Daca are loc o intalnire chiar in mijlocul zilei voastre, planificati celelalte sarcini in preajma intalnirii pentru a fi mult mai eficient. Asta inseamna ca trebuie sa stabiliti prioritati. Care este urmatoarea sarcina importanta dupa intalnire, si asa mai departe. Cea mai urgenta sarcina ar trebui sa fie implinita prima. Cu cat faceti acest lucru mai des, cu atat veti avea mai mult control asura timpului decat ati avut inainte.
Administrarea timpului nu se face dintr-o data. Este un proces ce poate incepe prin cateva mici schimbari pentru ca in final sa primiti o rasplata foarte mare. Veti realiza ca sunteti mult mai productiv decat inainte si ca faceti mult mai multe lucruri in aceeasi perioada de timp ca si inainte.