Cele mai mari si de succes companii din lume folosesc in momentul de fata campanii de content marketing pentru a-si conduce afacerile. Cateva dintre numele ce folosesc in prezent aceste campanii sr fi Coca-Cola, American express, Microsoft, P&G si chiar GE. De ce folosesc aceste mari companii content marketing?
Functioneaza. Chiar si proprietarii de afaceri mai mici profita de content marketing, dar noii marketeri trebuie sa inteleaga faptul ca acest tip de marketing semnifica mult mai mult decat raspandirea catorva blog posturi si speranta la mai bine.
Capitolul 1: Ce este content marketing-ul?
Multi oameni folosesc cuvintele “content marketing”. Totusi, putini oameni pot sa le defineasca in mod corect. Inainte de a va implica intr-o campanie de content marketing este esential sa ii intelegeti definitia, cum functioneaza si tot ce implica.
PUBLICITATE TRADITIONALAPublicitatea traditionala mentine atentia |
VS |
CONTENT MARKETINGContent marketing-ul ofera consumatorilor informatii valoroase. In primul rand |
Ce este mai exact content marketing-ul?
Crearea de content relevant, convingator, amuzant si valoros si acest content trebuie sa fie oferit in mod constant sau sa schimbe comportamentul consumatorilor. Content marketing-ul este o activitate esentiala de marketing ce ajuta la pastrarea consumatorilor, obtinerea unora noi si ajuta companiile sa construiasca un brand puternic.
Ar trebui sa incurajeze un fel de reactie pozitiva pentru consumatori. In cazul in care content-ul nu poate schimba sau mentine comportamentul consumatorului, nu are valoare de marketing. Content marketing-ul cere un content captivant ce conduce intr-un fel afacerea.
Aceasta forma de marketing nu implica vanzarea directa. In loc sa se axeze pe vanzare in masa se axeaza pe oferirea de informatii utile unui public tinta. Scopul este de a fi considerat un expert, atragand clientii sa cumpere de la firma dumneavoastra atunci cand sunt pregatiti sa faca o achizitie.
CAPITOLUL 2 – Fapte interesante referitoare la industria content marketing
Companiile interesate de content marketing vor considera benefic sa caute cateva lucruri referitoare la aceasta industrie. Vazand cateva statistici, tendinte, formate utilizate si alte lucruri, este posibil sa culegeti informatii interesante in timp ce intelegeti mai mult cat de benefic este content marketing-ul atat pentru afacerile mici cat si pentru cele mari.
STATISTICI CONTENT MARKETING
Statisticile referitoare la content marketing arata cat de importanta este aceasta industrie pentru cei ce cauta succes in marketing. In primul rand, aceasta fora de marketing ajuta la marirea vizibilitatii companiilor, cu afaceri ce raporteaza faptul ca adaugarea unui blog ajuta mareste vizitatorii site-ului cu 55%. Companiile ce au blog-uri aduc cu 97% mai multe link-uri inbound decat companiile fara blog-uri. Statisticile arata de asemenea faptul ca vanzarile pot fi imbunatatite, cu ajutorul content-ului, cu o raportare a 67% dintre utilizatorii Twiter ca prefera sa faca achizitii de la brand-uri pe care le urmaresc. Afacerile se pot bucura de asemenea de un contact mai bun cu clinetii, cu 60% dintre consumatori ce au declarat ca au o parere mai buna despre companii dupa ce au citit content-ul website-ului companiei.
MARILE TENDINTE
Care sunt tendintele in momentul de fata in content marketing? 2012 a demonstrat un mare val in folosirea filmuletelor video ca si continut. De asemenea este in tendinte folosirea diferitelor tactici de marketing de catre companii. De fapt, marile companyy folosesc in ziua de azi nu mai putin de 18 tactici de content marketing diferite. In 2012 a crescut valoarea banilor cheltuiti pe caontent marketing fata de 2011. Se considera ca bugetele pentru acest tip de marketing vor creste in acest an pe masura ce din ce in ce mai multe companii realizeaza importanta acestei forme de marketing.
UTILIZARE
De asemenea este o buna idee sa vedem cum este folosit content marketing-ul. Scopul principal al companiilor de il utilizeaza este sa mareasca recunoasterea brand-ului, cu 79% dintre companii ce se azeaxa pe acest scop. Alte scopuri importante pentru care este folosit content marketing-ul includ achizitionarea de clienti, trafic pe website, loializarea clientilor si pastrarea clientilor.
FORMATE CONTENT UTILIZATE IN MOD CURENT
Exista multe formate diferite ce sunt folosite in content marketing. Conform marketerilor studiile de caz sunt unele dintre cele mai des folosite forme de content marketing. Totusi, exista si multe alte formate la fel de populare. Exemple de astfel de formate sunt comunicate de presa, ebooks, pagini albe, bloguri, filmulete video, articole online, webinarii, e-newslettere, content social, grafice info. Deasi aceste sunt cele mai des intalnite, este important sa retinem ca cele mai eficiente sunt studiile de caz, pagini albe si e-books, articolele online, filmuletele video si webinariile conform rapoartelor privind tendintele in 2012.
CANALE DE DISTRIBUTIE UTILIZATE IN MOD CURENT
In mod normal exista multe canale de distributie ce sunt utilizate pentru a distribui content-ul intr-o varietate de formate. Printre principalele canale de distributie se numara site-urile de social media si blog-urile. Principale site-uri social media utilizate de catre marketeri pentru a distribui content-ul sunt Twitter, Facebook, YouTube si LinkedIn. Revistele printate, site-urile de articole marketing, microsite-urile, revistele digitale si media traditionala sunt canale de distributie utilizate in mod curent.
CAPITOLUL 3 – Ciclul de viata al content-ului
Cand ne pregatim sa cercetam content marketing-ul, este esential sa intelegem ciclul de viata al content-ului. Content ce va fi folosit sa mareasca vizibilitatea online a brand-ului, sa pastreze clientii si sa convinga altii noi trebuie sa fie dinamic, bine scris, bine informat si impartasit in mod corect. Mai jos va prezentam cele cinci parti ale ciclului de viata la content-ului ce sunt esentiale pentru toate campaniile de content marketing.
Cerceteaza si Aduna
Ciclul de viata al content-ului incepe prin cautarea si strangerea de informatii. Exista surse si locuri diferite ce pot fi folosite pentru a auna informatia despre anumite subiecte, teme, tendinte si altele. Atat sursele printate cat si cele online pot fi folosite pentru cercetare. Este important sa tinem minte ca daca nu petrecem destul de mult timp la acest nivel, content-ul va fi saracacios si nu va oferi o informatie folositoare clientilor.
Organizeaza informatia
Odata ce nivelul de cercetare s-a terminat urmatorul nivel in ciclul de viata al conten-ului este de organizare a informatiei ce a fost gasita in faza de adunare si cercetare. Content-ul a fost adunat si poate fi organizat dupa o tema specifica, relevanta.
Scrieti
Dupa organizarea informatiei adunate in timpul cercetarii content-ul ajunge acul la nivelul de scriere. In acest moment, informatia colectata va fi pusa in forma scrisa, fie ca este sub forma de pagina alba articol, blog sau orice alta forma a continut-ului. In aceasta perioada a ciclului content-ului este esential sa evitati plagiatul. In timp ce este bine sa adunati surse si informatii despre tema dumneavoastra din mai multe locuri, din puct de vedere legal nu puteti plagia munca altor persoane atunci cand creati propriul content.
Publicati si impartasiti
Dupa ce ati terminat faza de scriere, urmatorul nivel este publicarea si impartasirea content-ului. Acest lucru implica sa spuneti altora despre content. Pentru a va asigura ca publicul dorit ia contact cu contentul, este obligatoriu sa impartasiti content-ul acolo unde publicul dumneavoastra il poate gasi. Printre cele mai bune locuri unde puteti impartasi content-ul se numara retelele sociale. Unele dintre principalele retele sociale sunt Twitter, LinkedIn si Facebook. De asemenea avansarea cu ajutorul unei imagini cu ajutorul retelei sociale Pinterest nu ar trebui ignorata.
Recicleaza
Odata ce content-ul este publicat si impartasit, atunci este momentul ca acesta sa fie reciclat. Content-ul poate fi adunat si organizat de alte persoane. Atunci content-ul se intoarce in ciclul de viata al unui alt content.
CAPITOLUL 4 – Masurarea eficientei content marketing-ului
In momentul in care companiile se implica in content marketing, una dintre problemele cel mai des intalnite este masurarea eficientei content-ului produs. Content-ul este costisitor pentru o conpanie, deci este esential sa masurati si sa intelegeti rezultatele eforturilor dumneavoastra. In timp ce content-ul poate produce castiguri mari, daca nu mai masurati cat de eficient este acesta, nu veti stii niciodata daca mergeti catre mai bine sau ce schimbari trebuie sa faceti pentru a asigura eficienta campaniei de content marketing.
SCOPURI PRECISE
Inainte de a incepe sa masurati eficienta campaniei dumneavoastra de marketing content, trebuie sa aveti niste scopuri precise. Daca nu aveti scopuri bine definite nu veti mai avea ce sa masurati. Vreti sa mariti traficul pe site-ul dumneavoastra, sa faceti rost de mai multi potentiali clienti sau sa vedeti o crestere a afacerilor pe care le incheiati? Ganditi-va bine la finalul jocului dumneavoastra. Atunci veti fi capabil sa masurati cat de bine va atingeti aceste scopuri.
INDICATORI DE PERFORMANTA
Valoarea sursei de informatii
Potentiali clienti
Rata de inscriere
Click-throughs
Numar de deschideri (pentru email-ri sau newslettere)
Conversia de tip con
Afaceri incheiate
Intalniri realizate cu oportunitati de vanzare
Odata ce sunteti gata sa incepeti masurarea eficientei eforturilor dumneavoastra de content marketing puteti beneficia de ajutorul catorva indicatori de performata pentru a va da seama ce faceit.
Unul dintre indicatoarele de performanta ce trebuie luat in considerare este numarul de vizualizari a paginii dumneavoastra sau traficul pe care content-ul il aduce pe site-ul dumneavoastra.
Puteti de asemenea verifica timpul mediu pe care vizitatorii il petrec pe site. Daca oferiti content ce poate fi descarcat, atunci numarul de descarcari poate fi in indicator de luat in considerare. Page rank-ul si link-urile inbound pot demonstra cat de bine se prezinta content-ul. Daca folositi content pe site-urile de social media, indicatorii de performanta de urmarit sunt comentariile, numarul de share, numarul ridicat de fani sau followeri si numarul de mentiuni ale contului dumneavoastra.
Content Marketing ROI
Ce este ROI?
“Return on investment – rezultatul investitiei este o masura a performantei utilizata pentru a evalua eficienta unei investitii sau pentru a compara eficienta unor investitii diferite” – Wikipedia
ROI (%) = pROFIT NET / Investitie× 100
Desi va asteptati sa cheltuiti bani pe content, totusi, banii cheltuiti trebuie sa aduca rezultate sau reprezinta o mare risipa a fondurilor de marketing. Pentru a incepe sa masurati rezultatul investitiei (ROI) trebuie sa incepeti prin a intelegeti ce anume veti masura.
Masurarea ROI pentru contentul sumneavoastra reprezinta mai mult decat verificarea veniturilor din publicitate si a cititorilor. Scopul dumneavoastra ar trebui sa fie obtinerea unei bune recunoasteri a brand-ului sau de a vedea o buna conversie a content-ului. Conversiile pot include diferite interactii ale utilizatorilor, cum ar fi, o vanzare, inregistrarea unui nou utilizator, sau adaugarea unei persoane pe lista de mail. Luarea uneo hotarari si intelegerea a ceea ce doriti sa masurati va va ajuta sa incepeti masurarea ROI. De exemplu, daca doriti sa masurati cresterea vanzarilor mai intai trebuie sa aveti o baza cu care sa o comparati pentru a putea masura rezultatele in functie de baza deja stabilita.
Pentru afaceri mai mici, poate dura ceva timp sa realizati un bun impuls cu o campanie de content marketing. Totusi, anumite proxy-uri pot fi utilizate pentru a va ajuta sa masurati content-ul ROI curent si succesul. Unele proxy-uri ce va pot ajuta sa masurati ROI pentru un blog includ retweets pentru link-ul blogului dumneavoastra, link inapoi la blog, comentarii pe blogul dumneavoastra, numar mediu de vizualizari ale paginii, likes pe Facebook, shares pe LinkesIn si alte site-uri de retele sociale speciale si o crestere a numarului de followeri pe blogul dumneavoastra. Fiind atent la aceste proxy-uri, puteti incepe sa vedeti cat de bine lucreaza content-ul pentru compania dumneavoastra. Chir si cele mai mici semne de progres ar trebui sa fie vazute ca o incurajare atunci cand incepeti o noua campanie.
INDICATORI DE CONVERSIE PRIMARI SI SECUNDARI
Cand masuram eficienta content marketing este foarte simplu sa vedem indicatorii de conversie primari, cum ar fi conversia numerelor prime. Conversia poate fi masurata usor cu ajutorul unui software, dar nu este deajuns doar sa masori indicatorii de conversie primari.
Masurarea indicatorilor de conversie secundari este foarte importanta si va poate oferi informatii importante referitoare la eficienta content-ului dumneavoastra. De exemplu, daca masurati potentialii clienti pe care content-ul dumneavoatra ii aduce, o parte din indicatorii de conversie ar include potentiali clienti, valoarea duratei de viata a potentialilor clienti, lungimea ciclului de vanzari, perioada de pastrare a acelor potentiali clienti si si altele. Nu numai la indicatorii primari trbuie sa fiti atenti, trebuie de asemenea sa fiti siguri ca urmariti utilizatrii content-ului pentru a obține imaginea reală a rentabilității investiției.
Retineti, masurarea eficientei oricarei campanii de content marketing poate cere timp si rabdare. Poate dura ceva timp sa colectati dtele de care aveti nevoie pentru a intelege cat de eficient este content-ul dumneavoastra, cat si rezultatul real al acestuia asupra investitiei. Fiind atenti pana si la cei mai mici indicatori, puteti afla multe lucruri despre content-ul dumneavoastra si sa lucrati mai mult la succesul content marketing-ului.
CAPITOLUL 5 – Greseli in content marketing
Pe masura ce companiile se implica in content marketing, sunt multe lucruri de aflat si multe greseli ce sunt facute in mod normal, chir si de marile companii. Content marketing-ul este in exlozie, si ofera mult mai multe beneficii decat publicitatea traditionala. Totusi, content marketing-ul de prosta calitate este mai rau decat a nu devolta nici un plan de content marketing. Pe masura ce incepeti sa investiti bani de marketing in crearea si impartasirea content-ului, evitand greselile comune este foarte important pentru a avea succes. Mai jos va prezentam cateva greseli comune de content marketing pe care orice companie trebuie sa le evite.
Greseala #1: Lipsa unui plan
Intrebat despre cea mai mare greseala de content marketing, leaderul in stategia content marketing, autorul si oratorul, Joe Pulizzi, a specificat ca lipsa unui plan este cea mai mare greseala pe care o fac companiile in ziua de azi.
A te arunca cu capul inainte fara a crea un plan este o problema foarte mare. Companiile creaza de obicei content pentru a fi distribuit pe diferite forum-uri fara a face un plan referitor la ceea ce vor scrie sau pentru cine scriu content-ul. Fara a avea un plan, este foarte usor sa reveniti la publicitate si vanzari directe in loc sa va axati pe crearea unui content care chiar va ajuta sa dezvoltati relatia cu clientii. Dezvoltarea unui plan si a unei misiuni pentru content va ajuta sa directionati campania de marketing in directia corecta.
Greseala #2: Lipsa segmentarii
Lipsa segmentarii content-ului este o alta greseala majora de content marketing pe care societatile o fac in mod regulat. Lipsa unui public specific, dezvoltarii de content relevant pentru acel public, ai apoi oferirea acelui content prin canale corecte pentru segmentul respectiv va atrage lipsa unui rezultat pentru investitia dumneavoastra. De cele mai multe ori companiile nu se gandesc cui se refera ca si companie, ce mesaj va ajunge la publicul lor si cum acele mesaje pot fi plasate cel mai bine in fata acelui public.
Greseala #3: Content impersonal
O alta greseala de content marketing de evitat este crearea content-ului impersonal. Content-ul care este afabil si impersonal nu va oferi niciodata rezultatul pe care il cautati. Amintiti-va faptul ca atunci cand creati content, creati acest content pentru oameni. Scopul dumneavoastra este sa creati o relatie cu acesti indivizi. Folositi creativitatea pentru a dezvolta content ce ajunge la oamnei, creand astfel relatii personale in loc sa ramaneti impersonal.
Greseala #4: Content non-atractiv
Crearea d content non-implicativ este o greseala, mai ales in ziua de azi cand oamenii au o perioada de atentie atat de mica. Pentru a-i face pe oameni sa observe content-ul dumneavoastra va trebui sa ii atrageti repede. In majoritatea cazurilor veti avea numai cateva secunde ca sa va atregeti cititorul sau pur si simplu vor trece la altceva. Pentru a mentine content-ul atractiv, folositi titluri ce atrag atentia, puneti intrebari oferiti cai de a interactiona cu content-ul si ganditi-va la adaugarea de aspecte vizuale de asemenea.
Greseala #5: Greseli gramaticale si de ortografie
In sfarsit, existenta greselilor gramaticale si de ortografie in content este o greseala ce poate indeparta usor clientii. Multi marketeri nu isi ofera timp pentru a verifica si reciti content-ul inainte de a-l distribui. Folositi verificarea ortografiei si verificarea gramaticii. Reverificati munca dumneavoastra. Este recomandabil de asemenea sa mai rugati pe cineva sa verifice content-ul inainte de a iesi in public.
CAPITOLUL 6 – Tendinte de creatie de content 2013
Content marketing-ul a avut o explozie de proportii in 2012, trecand de la un cuvant popular la cel mai utilizat in marketing de catre multe companii. Aceasta crestere este de asteptat sa continue in 2013 si noul an aduce in atentie noile tendinte in domeniu. Fie ca sunteti nou in content marketing sau deja l-ati folosit pentru afacerea dumneavoastra, este esential sa aflati depre noile tendinte ce apar pentru a va mentine campania de marketing la zi. Mai jos va prezentam cinci dendinte importante in content marketing pentru anul acesta.
Tendinta #1 – Un accent mai ridicat pe content-ul vizual
Marketerii realizeaza ca imaginile pot fi procesate de creier mult mai repede decat pot fi cuvintele. Acest lucru adaugat la faptul ca mai repede clientii impartasesc content-ul vizual rezulta ca avem o tendinta ce nu poate fi ignorata – un accent mai ridicat pe content-ul vizual in 2013.
Imaginile sunt impartasite de doua ori mai des decat postarile sub forma de text. Explozia Pinterest in 2012 certifica de asemenea preferinta clientilor de azi pentru content-ul vizual. Imaginile si filmuletele video de pe Pinterest ofera mai mult trafic pentru site-uri decat Google+, LinkedIn, StumbleUpon si Tweeter la un loc. Fiti atenti la aceasta tendinta si axati-va pe content-ul vizual cand va planificati content-ul pentru anul acesta.
Tendinta #2 – Un accent mai mare pe mobile content marketing
O alta tendinta de creare de content pentru noul an este accentul pe mobile content marketing.
Mobile content marketing-ul foloseste multe dintre indeletnicirile folosite de content marketing-ul traditional. Totusi, aparatele mobile au anumite cereri si nevoi ce trebuie indeplinite pentru ca acesta forma de marketing sa functioneze.
Another content creation trend for the new year is a larger focus on mobile content marketing.
Mobile content marketing uses many of the same skills used for traditional content marketing. However, mobile devices have certain demands and needs that must be met for this form of marketing to work in this forum. Sunetele scurte de notificare sunt importante deoarece este cu mult ai greu sa atrageti si sa retineti atentia consuatorilor atunci cand acestia folosesc aparate mobile ca Smartphones si tablete.
Tendinta #3 – Gamification
Daca nu sunteti familiari cu termenul de gamification, este o parte importanta din content-ul experimental ce ofera consumatorului experienta marketing captivanta.
Activitatea de gamification foloseste designul jocurilor si aspectul mecanic pentru a atrage publicul in contexte non-joc. Pe masura ce mobile marketing-ul si social media marketing-ul s-au dezvoltat, jocul a devenit predominant in marketing, ofering consumatorilor o modalitate unica de a interactiona cu brand-urile. Aceasta include interactiunea cu alte companii ce pot include concursuri video si alte experiente de joc asemanatoare.
Trend #4 – Newsjacking
2013 aduce cu el de asemenea tendinta de creare a content-ului numita newsjacking. Aceasta implica band-uri ce genereaza si publica propriile stiri, gasind oportunitati si metode se a introduce reportaje in reportajele de stiri in timp ce acestea au loc. Pentru newsjacking de succes trebuie sa elimine decalajul dintre content marketing si stiri interesante, ceea ce implica o planificare atenta si creativitate.
Tendinta #5 – Aparitia Agile Marketing-ului
Agile marketing-ul devine rapid un cuvant tot mai folosit pe langa content marketing si este o tendinta importanta la care creatorii de content sa fie atenti.
Agile marketing-ul include masurarea si urmarirea tuturor eforturilor depuse in content, analiza rezultatelor content-ului pentru a realiza ce merge si ce nu merge. Apoi, in baza informatiilor adunate, strategiile de marketing pot fi schimbate. In domeniul marketing-ului, agile markting-ul devine o tendinta si ofera multe beneficii content marketer-ilor. Este de asteptat sa vedem aparand din ce in ce mai multe instrumente de content marketing, facilitand folosirea acestei strategii.
CONCLUZII
Content marketing-ul continua sa evolueze, chir daca fost utilizat pentru mai mult de un secol. Nu se prea crede ca acesta va continua sa se dezvolte anul acesta si in anii ce vor veni, de aceea companiile, atat cele mari cat si cele mici pot beneficia de pe urma implementarii acestei forme de marketing in campania lor generala de marketing. Afland baza acestei forme de marketing cat si noile tendinte in dezvoltare, puteti incepe sa va bucurati de beneficiile content marketing-ului, folosid content-ul pentru a va construi propriul brand, pentru a putea contacta noi consumatori, a promova loialitatea consumatorilor si asa mai departe.