Acum doi ani, a fost lansat “Tabelul Periodic al Factorilor implicati in succesul SEO”. Acum ne-am intors cu o actualizare. Am introdus cateva elemente noi, am modificat cateva cotari si am dat tabelului un nume mai cuprinzator: Tabelul Periodic al Factorilor implicati in succesul SEO.
Dand click pe imaginea de mai sus, veti intra in pagina de start permanenta a tabelului, unde veti putea vedea o copie mai mare. Puteti de asemenea vizualiza o versiune “condensata” fara descrierile de pe fiecare latura a tabelului. Ambele versiuni sunt disponibile daca doriti sa le incorporati in site-ul dvs. web sau in format PDF, daca doriti sa le printati.
Filozofia din spatele Tabelului
Scopul nostru in ceea ce priveste tabelul ramane acelasi, si anume sa impartim optimizarea motoarelor de cautare in elemente fundamentale ample, necesare pentru atingerea succesului. Aceste elemente fundamentale implica atat factori “de pe pagina”, cat si “din afara paginii”, si anume:
-
Continut – calitatea materialului dvs.
-
HTML- elemente utilizate pentru a crea structura tehnica a paginilor dvs. web
-
Arhitectura – elemente implicate in ansamblul site-ului
-
Link-uri – modul in care link-urile la continutul dvs. afecteaza cotarile
-
Incredere – gradul de incredere pe care site-ul dvs. il inspira
-
Social – recomandarile dvs. sociale afecteaza cotarea
-
Personalizare – diverse modalitati in care rezultatele cautarilor personalizate va afecteaza SEO-ul
Exista factori specifici ai acestor categorii largi, de la continutul etichetelor titlurilor HTML la cat de popular este continutul site-ului dvs. pentru vizitatori. Iata un prim-plan al factorilor individuali (ofera de asemenea legatura cu pagina de start a tabelului, de unde poate fi descarcat):
Poate ati auzit ca Google are peste 200 de “semnale” sau factori de cotare, care la randul lor se extind la peste 10,000 sub-semnale. Poate ati auzit ca Google nu numara aprecierile de pe Facebook. Sau poate ca o face, dupa cum cred unii. Orice ati auzit, oricare este nivelul abilitatilor dvs. de SEO, foarte probabil la un moment dat v-ati simtit coplesit incercand sa le tineti socoteala.
Soopul tabelului este de a lista acei 200 de factori si modul exact in care fiecare functioneaza. Nimeni nu stie modul exact in care se poate face asta. Chiar daca ar stii, “reteta” sau “algoritmul” folosit pentru a combina toti acesti factori si a decide ce pagini sa cotam mai bine se schimba constant.
In schimb, tabelul este gandit pentru a ajuta editorii sa se concentreze pe zonele de interes major care au cel mai larg impact asupra cotarilor si a vizibilitatii motoarelor de cautare. Daca sunteti nou in domeniul SEO, este un cadru de la care sa porniti. Daca sunteti experimentati in domeniul SEO, tabelul va va reaminti ce este cu adevarat important, daca simtiti ca va pierdeti in detalii.
Spre exemplu, nu este esential daca aprecierile de la Facebook conteaza mai putin decat cotarile pe Google+ . Important este ca motoarele de cautare sunt considerate aprecieri sociale per total, asa ca generarea semnalelor sociale in general va va ajuta in eforturile de SEO.
In mod similar, nu este esential daca folositi la inceputul sau la sfarsitul etichetei de titlu HTML un termen pentru care doriti sa fiti gasit. Importanta este ideea generala, ca ajuta in mod general sa aveti termeni pentru care doriti sa fiti gasit inclusi oriunde in eticheta de titlu HTML.
Cum sa interpretam Tabelul
Tabelul cuprinde 33 de factori, pe care noi, cei de la Search Engine Land, ii consideram printre cele mai importante elemente de luat in consideratie. Totusi, am incercat de asemenea sa aratam care din ele, in interiorul acestui grup, au valoarea cea mai mare. Acestea sunt marcate cu un +3 alaturi si sunt si cu o culoare mai intunecata decat ceilalti factori. Mai jos sunt factorii +2, apoi cei +1.
Exista si factori negativi, lucruri de evitat, care va pot afecta negativ vizibilitatea. Factorii marcati cu -3 sunt considerati cei mai rai, apoi cei cu -2 si -1.
Reamintim ca toti acesti factori sunt importanti. Ponderile sunt indrumatoare generale, si este de asemenea important sa intelegeti ca factorii lucreaza impreuna. O pagina ce are cativa factori oarecum favorabili poate depasi cotarea unei pagini cu un singur factor favorabil. La fel, un singur factor negativ nu presupune ca pagina nu va fi niciodata gasita.
Fiecare factor are un simbol de doua litere. Prima litera reprezinta categoria de elemente din care face parte factorul, de exemplu C pentru Continut. A doua litera reprezinta elementul in sine, cum ar fi q pentru Calitate, astfel Cq devenind simbolul. Violarile sunt unice, in sensul ca toate incep cu V, indiferent de categoria de care apartin, asa ca pot fi identificate mai usor ca incalcari.
Ce e schimbat?
In mare masura, tabelul este foarte asemanator cu cel original, eliberat in 2011. Dar au avut loc, desigur, cateva schimbari. Iata rezumatul:
-
Nume nou – Dupa cum am explicat mai sus, numele nou arata ca tabelul cuprinde nu doar factori de cotare, desi acesta ramane prioritatea
-
Renuntarea la factorii de blocare – Cum Google asigura caracteristici pentru blocare, acestia erau perimati
-
Violarile integrate – Grupate anterior separat de categoriile elementelor, au fost acum integrate in acestea
-
Ad (Dublura) – Element nou ce cuprinde acoperirea elementelor dublate din continut
-
Hs (Structura) – Element nou ce acopera informatia structurata
-
Ti (Identitate) – Element nou ce cuprinde drepturile de autor si identitatea site-ului
-
Va (Reclame) – Element nou ce cuprinde impactul paginilor cu multe reclame
-
Vd (Piraterie) – Element nou ce cuprinde impactul gazduirii continuturilor piratate sau ilegale
-
Lt (Link-uri) – Importanta impactului textului-ancora scazut de la +3 la +2
-
Ph (Istoric) – Importanta cresterii istoricului cautarilor personale de la +2 la +3
-
Ps (Social) – Importanta impactului conexiunilor sociale crescut de la +1 la +2
Pentru mai multe detalii cu privire la utilizarea si importanta acestor schimbari, vedeti articolul conex, Ce s-a schimbat in Tabelul Periodic al Optimizarii Motorului de Cautare.
Multumiri!
E timpul sa multumim tuturor celor care au facut aceasta actualizare posibila. Voi incepe cu al nostru corespondent special de proiect, AJ Kohn, care ne-a supervizat sondajul, compiland rezultatele si apoi lansandu-se intr-o actualizare a ghidului SEO asociat Tabelului Periodic.
In al doilea rand, multumiri celor ce au participat la sondaj. Chiar daca editorii au luat in final deciziile, si acestea au variat in unele cazuri fata de informatiile din sondaj, acel feedback a fost deosebit de util.
Multumiri deosebite tuturor editorilor de la Search Engine Land care ne-au pus la dispozitie imaginile aferente de pe pagina lor web – ( Sursa: SeoTable), care au participat la discutii consistente despre ce factori ar trebui inclusi in actualizare si ce pondere sa le acordam.
Comments
Tags: Tabelul Periodic al Factorilor implicati in succesul SEO, Tabelul Periodic al Factorilor SEO