In ziua de azi, articolul de marketing este una dintre cele mai influente si, totodata, ieftine modalitati de marketing la indemana micro-intreprinderilor sau non-profit. Pentru cei care nu sunt familiari cu notiunea de “articol de marketing” avem o scurta definitie:
Pentru putin efort si concentrare, un autor de articole (dumneavaostra) imparte intelepciunea si experienta pe care o are la dispozitie cu lumea prin postarea unor articole scurte – sub forma de sfaturi – pe bloguri, site-uri de socializare sau site-uri de specialitate. In aceste articole vor fi link-uri ce vor duce la site-ul autorului, crescand astfel notorietatea site-ului cu motoarele de cautare si trafic calificat in crestere.
Tu esti Expertul
Iata un mic preparator mental. Vreau sa ma asigur ca priviti atat articolul de marketing, cat si pe dumneavoastra, prin obiectvul potrivit.
In momentul in care scrieti articolele, scopul dumneavaostra trebuie sa fie incorporarea cator mai multe “perle ale intelepciunii” si sa le impartasiti comunitatii online. Facand astfel, reusiti sa:
1. Ii ajutati, prin sfaturile oferite, pe cei ce cauta si au nevoie de aceste informatii, si
2. Deveniti un expert in acest domeniu (Important!)
Atentie: Nu va lasati pacaliti de termenul de “expert”. Multi utilizatori sunt umili din acest punct de vedere, pentru ca sunt constienti ca oricat ar stii, mai au foarte multe de invatat. Nu trebuie sa stii tot, trebuie doar sa stiti mai mult decat clientii dumneavoastra si sa stiti unde sa cautati in momentul in care va incurcati.
Misiunea dumneavaostra: Inspira, Informeaza, Delecteaza
Telul dumneavoastra principal este sa ajutati, corect? Afacerile si ONG-urile ofera produse si servicii menite pentru a ajuta oamenii. (Naivi? Poate. Alegem sa vedem ce e bun? Cu siguranta.) Asta inseamna ca ajutai la:
1. Oferiti o solutie unei probleme.
2. Oferiti inspiratie, motivatie.
3. Ajutati la sporirea constientizarii probelemelor sociale.
4. Distrati si captivati.
Cea mai buna modalitate pentru a incepe? Incepeti cu ceea ce stiti. Oferiti sfaturi, din experienta dumneavaostra de viata. Oferiti din perspicacitatea dumneavoastra. Expuneti si elucidati. Puteti face si o mica cercetare. Articolul de marketing reprezinta canalul prin care va impartasiti cunsotintele, oferind raspunsuri pentru intrebari ce inca nu au fost puse.
Pasul I
Care este specializarea dumneavaostra? Despre ce stiti cat mai multe? Care este scopul site-ului dumneavoastra? In defintiv, scopul oricarei campanii de articol de marketing este plasarea articolelor valoroase pe Internet pentru a creste numarul de link-uri ce vor duce catre site-ul detinut. Google si celelalte motoare de cautare/directoare vor vedea aceste link-uri ca o dovada ca sunteti ceva foarte aproape de o somitate in domeniu.
Traducere: Pe net, sunteti importanti atunci cand altcineva spune ca sunteti.
Pasul II
Pentru a incepe marketingul cu articole, trebuie scrise articolele. Fara gluma. Desigur, e necesara putina munca, dar recompensa merita pe masura ce traficul calificat al site-ului dumneavoastra creste. Da, sunt constient ca exista surse pentru articole deja facute despre nenumarate subiecte, totusi, nu e recomandabil sa va puneti semnatura pe munca altuia. Puteti spune ca sunt paranoic, dar asta prezinta cateva pericole:
1. Pierderea credibilitatii si, de asemenea, faptul ca va va afecta reputatia atunci cand se va descoperi ca nu sunteti autorul articolului.
2. Suneti considerat raspunzator pentru greselile altora.
Tineti minte: Unul din cele mai bune lucruri legate de scris este faptul ca va creati un avantaj atunci cand scrieti. Dumneavaostra construiti o bucata de informatie ce poate fi reprodusa si impartasita. La asta se refera autorul a “Rich Dad, Poor Dad”, Rob Kiyosaki atunci cand spune “faci totul odata si reproduci iar si iar si iar”.
Pentru a scrie un articol, nu trebuie sa fii un absolvent de literatura, dar trebuie sa stii cum sa inchei un gand, sa sustii o conversatie uni-laterala cu o persoana si, de asemenea, sa folosesti spell-check.
In primul rand, trebuie sa stii care este scopul articolului. Care ii este sensul? Concluzia te va ajuta sa construiesti introducerea, cuprinsul si inchierea.
In al doilea rand, prefa-te ca ii spui toate astea unui prieten. Ce i-ai spune? Ce sfaturi i-ai da, daca ti le-ar cere?
In ultimul rand, folositi spell-check. Verificati, verificati, verificati! Cititi articolul cu voce tare pentru a verifica frazeologia. Eliminati greselile de tipar, cele gramaticale si de punctuatie. Daca sunt ratate, aceste greseli vor diminua credibilitatea articolului.
Cutiuta cu resurse
Ultimul detaliu de care trebuie sa tineti cont este “cutiuta cu resurse”. “Cutiuta cu resurse” este micul paragraf de la sfarsitul articolului care ii dezvalui cititorului cate ceva despre tine si cum te poate contacta. Intotdeauna trebuie sa includa un link catre site-ul tau. Intotdeauna. Scopul este ca citititorii sa fie capabili sa te gaseasca daca doresc mai multe informatii despre tine si, de asemenea, ca motoarele de cautare sa te considere o autoritate prin intermediul acelui link.
Punct cheie: In “cutiuta cu resurse” nu trebuie sa folosesti mereu acelasi link care sa duca la site-ul tau. De fapt, o sa ai mai mult succes daca link-ul va duce catre pagina din site cea mai apropiata de subiectul articolului. Asta va conduce cititorii de la articol catre subiectul pe care ii interseaza. (De exemplu, daca o comanie de web design ofera si servicii de web hosting, atunci articolul lor despre “Cum sa alegi cea mai potrivita web host” ar trebui sa aiba un link care sa duca exact catre pagina in care isi prezinta serviciile web hosting.
Pasul III
Gata! Ai reusit sa produci o mica nestemata a literaturii. Acum este momentul sa ii dai curs.
1. Posteaza-l pe blog (daca ai deja unul si daca se potriveste).
2. Da-i share pe Facebook, LinkedIn, Twitter si orice alt site de socializare. Poti posta iar si iar fie manual, fie cu ajutorul uneltelor cum ar fi Ping.FM care automatizeaza procesul.