In decursul ultimului an, Google si-a propus sa elimine toate avantajele competitive cu exceptia calitatii continuturilor paginii. Par hotarati sa egalizeze situatia in asa fel incat, aceia care aveau un as in maneca inainte, acum nu mai poseda niciun avantaj. Mai mult, daca ar incerca acum sa joace acea carte norocoasa, s-ar putea alege cu o salva de masuri punitive.
Unii ar putea spune ca acest demers vine impotriva spiritului uman nestapanit de competitie. Totusi, e drept sa recunoastem ca adesea aceia dintre noi care sunt delasatori nu pot crea continuturi unice si originale. E un fapt universal recunoscut ca acel continut important trebuie sa apara primul, si nu continutul secundar, rezultatul artificial al scamatoriilor de SEO. Eu sunt total de acord – e corect si echitabil.
De-optimizarea Motorului de Cautare
De-optimizarea motorului de cautare ar trebui sa fie un considerent important. In esenta, orice tehnica anterior folosita pentru a sprijini magia SEO a fost negata in decursul ultimului an. Capacitatea Google de a diferentia continuturile bune de cele mediocre si de a filtra micile scamatorii la care SEO adesea recurge pentru a preschimba ceva banal in ceva exceptional a avansat dramatic.
Aproape orice mica posibilitate de a ne imbunatati performanta peste nivelul competitorilor nostri a fost nu doar neutralizata, dar chiar s-a intors impotriva noastra. De fapt, vechile metode sunt combatute din toate partile.
Poate am gasit solutii pe moment pentru a remedia aspectul acum “dezavuat”, dar inainte sa apucam sa facem o pauza, suntem din nou bulversati de schimbare si penalizati pentru metodele “perimate” de imbunatatire a cotarii. Virtualmente toate metodele ce functionasera inainte pentru a imbunatati pozitia unui site in SERP sunt acum note de subsol in istoria evolutiei metodologiei de cotare a unui site web.
In trecut, ati angajat pe cineva sa va imbunatateasca pozitiile SERP ale site-ului, aproape sigur unele din aceste eforturi au depasit limita a ceea ce este acum permis. De-optimizarea se impune pentru a dezactiva potentialele impedimente in calea atingerii potentialului total al unui site.
Penalitatile Google – Mici in parte, dar daunatoare cumulativ
Reduceti riscul unei penalitati de “supra-optimizare” a continutului site-ului dvs. Primul lucru pe care trebuie sa il faceti este sa parcurgeti continutul fiecarei pagini, revizuind orice element care ar putea fi considerat supra-optimizare. Tot mai multi se pun de acord cu privire la faptul ca urmatorii itemi pot crea un impediment cumulativ in calea cotarii de top:
Titlurile Hyperlink (Hyperlink Titles) – folosirea elementului title=”” in linkuri ce contin text cu propozitii/ cuvinte-cheie care se potrivesc exact. Folositi titlurile link-urilor cu atentie, deoarece, aparent, sunt indicatori ai supra-optimizarii si Google va poate penaliza pentru aceasta.
Linkuri interne (Internal Links) – evitati folosirea cuvintelor cheie care se potrivesc exact in linkuri interne. Si aceasta poate da impresia de supra-optimizare. Incercati sa le inlocuiti cu sintagmele ceva mai naturale Cititi mai mult, Mai multe informatii, Dati click aici, etc.
Image Alt Tag – este permisa adaugarea unui text concis, pertinent, la imagine. Insa adaugarea cuvintelor-cheie care se potrivesc exact, a textelor promotionale, a propozitiilor sau a promovarii vanzarilor nu este.
Scrierea in Bold a cuvintelor-cheie (Bold Emphasis on Keywords) – evitati folosirea acestei tehnici si nu o aplicati decat unde este necesar sa subliniati o idee, nu ca sa promovati o sintagma-cheie anume.
Etichetarea cuvintelor-cheie (Keywords Tag) – nu mai este folosita de Google si ceilalti, iar prezenta sa poate fi vazuta ca o incercare de supra-optimizare.
Eticheta descriptiva (Description Tag) – nicio tractiune SEO. In unele cazuri, Google afirma ca a nu genera descrieri pe o pagina ar putea de fapt sa imbunatateasca rezultatele SERP. Asta pentru ca descrierea furnizata de Google va varia si va evidentia cuvintele-cheie din cautare. Daca e cuprinzatoare si bine scrisa, aceeasi postare poate fi cotata pentru mai multi termeni, si astfel diverse descrieri pot fi usor gasite la cautare (click-through sporit).
Linkuri
Ca unealta de promovare a site-ului web, numarul de link-uri este total desfiintat. Linkurile trebuie sa fie total curate si luate doar din surse respectabile si de incredere. Google penalizeaza sever linkurile de calitate slaba. In acelasi timp, cei de la Google par sa reduca dependenta anterioara de linkuri ca un indicator al calitatii. Vremea de a genera multe linkuri sperand sa va cresteti cotarea a trecut de mult!
Daca ati angajat contractori SEO pentru a va construi linkuri luna de luna pentru perioade lungi de timp, probabil veti intampina probleme.
A fost ceva cumva neasteptat faptul ca s-au aplicat penalitati pentru linkuri cu continuturi considerate nepotrivite. Pentru multi, acest lucru pare nedrept, deoarece un proprietar de site nu are control asupra celor care transmit linkuri catre pagina sa. Astfel, un adversar poate genera linkuri daunatoare catre site-ul tau si sa culeaga recompense de pe urma a ceea ce este acum catalogat drept SEO negativ.
Similar, linkurile slabe pot sa fi fost generate cu multi ani in urma, cand nu se punea problema de: calitatea linkurilor, relevanta genului sau supra-optimizarea titlurilor linkurilor. E posibil sa fi fost create, de asemenea, de membrii ai personalului prea entuziasti sau de contractori care incearca sa gaseasca “scurtaturi” in demersul de a il ajuta pe proprietarul siteului sa isi imbunatateasca cotarile. In multe cazuri, o inregistrare intr-un director poate genera inregistrari clonate pe mai multe directoare intr-o retea in expansiune.
Practica “clonarii” directoarelor a fost utilizata chiar si de Google, prin proiectul Director Liber (Open Directory). Similar, sute de alte site-uri au clonat Directorul Liber la un moment dat, asa ca un site vechi cu un link DMOZ ar putea avea cu usurinta zeci de linkuri dublate in Internet. Data fiind tendinta de indepartare de linkuri ca indicator major al cotarilor, demersurile punitive pentru vechea problema a linkurilor pare dusmanoasa, cruda si nedemna de o companie puternica precum Google. Este si o problema extrem de dificil de rezolvat si in cazuri severe, optiunea cea mai putin costisitoare este de a muta website-ul pe un alt domeniu!
Penalizarea linkurilor par sa se petreaca pe mai multe fronturi, inclusiv:
-
calitatea site-ului de legatura
-
relevanta site-ului de legatura fata de genul site-ului tau
-
gradul de optimizare a titlului textului-ancora
Similar vechii analogii imagine vs. text, un link bun valoreaza cat 10,000 de link-uri de calitate slaba. Distinctia importanta este aceea ca un numar redus chiar de linkuri slabe avand cuvinte-cheie ce se potrivesc exact in titlurile link-urilor vor dauna grav cotarii dvs.
Cel mai daunator factor pare sa fie prezenta textului-ancora sau a titlurilor de link supra-optimizate. Un grup de linkuri cu sintagme de cautare care se potrivesc prea mult si contin prea multe cuvinte-cheie in interiorul textului-ancora pare sa fie mult mai daunator decat o succesiune de link-uri de la site-uri slabe, irelevante. Combinati toti cei trei factori intr-un grup de link-uri si veti avea cu adevarat de suferit!
Ca in cazul clonarii Directorului Liber mentionat mai inainte, daca ati avut titluri de link-uri explicite continand cuvinte-cheie, ati putea avea repetari ale textului-ancora supra-optimizat de-a lungul mai multor directoare.
Prin aceasta abatere nevinovata, adesea directoarele de afaceri “locale” obisnuiau sa se umple de continuturi in scopul de a va ademeni in final sa platiti o inregistrare principala. Unii v-au folosit pagina de start a site-ului web textual, contribuind ipotetic la interpretarea Google a textului-ancora “supra-optimizat”.
Design de Website compatibil cu mobilul – Mobile Responsive Website Design
O alta caracteristica a ansamblului este declaratia recenta a Google potrivit careia va recompensa site-urile web care folosesc design “compatibil cu mobilul”. E un pas logic, avand in vedere expansiunea rapida a telefoanelor mobile cu acces la internet.
Scopul este de a va asigura ca site-ul dvs. depune toate eforturile pentru a oferi pagini vizibile, usor navigabile indiferent de dispozitivul pe care sunt vizualizate. Design-urile compatibile cu telefonul mobil ajusteaza automat dimensiunea ecranului si rearanjeaza continuturile pentru a fi optim vizualizate pe desktop-uri, laptop-uri, tablete si smart phone-uri. Intampinand potentiale impedimente in calea cotarii, este perfect logic. Rezolvati acest aspect privitor la accesul public la site-ul dvs. si va va fi de mare ajutor.