Au existat de ceva timp zvonuri, semne de avertizare referitoare la noul update cu impact semnificativ asupra site-urilor non-responsive, dar acum este oficial, Google doreste ca toate site-urile sa devina mobile responsive.
In acest send, Google isi va actualiza algoritmul pentru a urca ranking-ul website-urilor “mobile friendly”. Ceea ce inseamna ca site-urile compatibile pe telefonul mobil si care au aplicatii mobile vor avea intaietate fata de cele care nu au. Planurile afisate de Google nu se refera numai la aceasta actualizare de algoritm ci impun si o data limita pana la care ne putem mobile-iza site-urile: 21 aprilie este data limita pana la care ne putem adapta site-urile pentru a deveni mobile-friendly.
Anuntul postat de Google pe blogul Webmaster Central suna asa:
Starting April 21, we will be expanding our use of mobile-friendliness as a ranking signal. This change will affect mobile searches in all languages worldwide and will have a significant impact in our search results. Consequently, users will find it easier to get relevant, high quality search results that are optimized for their devices. ( in traducere insemnand: Incepand cu data de 21 aprilie vom extinde politica de “mobile-friendly” ca indicator pentru ranking. Aceasta modificare va avea impact asupra cautarilor mobile in toate limbile lumii si va avea un impact semnificativ si asupra rezultatelor cautarilor. In consecinta, utilizatorii vor considera ca este mai usor sa obtina rezultate relevante si de o calitate superioara ce sunt optimizate pentru dispozitivele lor.)
Ce vrea sa insemne asta? Pe scurt, daca site-ul tau nu este mobile-friendly, adica nu este responsive pe dimensiuni de ecrane diferite, configurat corespunzator si vizibil pe mai multe tipuri de dispozitive Google va penaliza ranking-ul dumneavoastra pe motoarele de cautare. Motivul pentru aceasta decizie este destul de simplu. Pe masura ce lumea inainteaza din ce in ce mai mult in lumea mobila, este imperios necesar ca si website-urile sa tina pasul si sa devina vizibile pe astfel de dispozitive.
Cum putem afla daca site-ul nostru este “mobile-friendly”?
Inainte de a intra in panica cel mai bine este sa vezi daca site-ul tau este amenintat de aceasta modificare. Pentru a determina daca site-ul este sau nu “mobile-friendly” poti face urmatoarele doua teste:
- Poti verifica daca in motorul de cautare, in dreptul link-ului site-ului tau apare eticheta de mobile-friendly
- Poti testa daca site-ul este mobile-friendly copiind URL-ul in testul oferit chiar de Google. Poti gasi testul la adresa: https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/?utm_source=wmc-
blog&utm_medium=referral&utm_campaign=mobile-friendly
- Ati primit urmatorul mesaj de la Google. In acest caz, tot ce trebuie sa faceti este sa va adaptati site-ul pentru a fi responsive.
Comments
Tags: mobile friendly, responsive, web design