Unul dintre aspectele asupra carora ne concentram cel mai mult la Buffer este momentul propice la care sa postam pe Twitter si Facebook. Asta pentru ca dorim sa va ajutam sa va atrageti cat mai mult publicul, lucru benefic pentru toata lumea.
Momentul in care postam este cu siguranta important, dar sunt si alte amanunte de retinut. M-am interesat ce tip de update-uri functioneaza cel mai bine pe paginile Facebook pentru a spori interactiunea si am gasit 6 statistici Facebook importante si interesante in acelasi timp, pe care probabil le veti gasi utile daca incercati sa va faceti pagina mai atarctiva.
1. Postarile cu poze au parte de 39% mai multa activitate
Postarile cu poze au parte de mai multa interactiune decat linkurile, videoclipurile sau update-urile cu text, si de asemenea reprezinta 93% din cele mai active postari Facebook. Conform Kissmetrics, pozele obtin cu 53% mai multe Like-uri, cu 104% mai multe comentarii si link-urile lor sunt accesate cu 84% mai des decat postarile pe baza de text. Si, dupa cum am mentionat inainte, imaginile elocvente au cel mai puternic efect.
Informatiile Wishpond arata ca, per total, postarile cu imagini au parte de activitate cu 120% mai mare decat postarile obisnuite, iar albumele de fotografii au parte de o activitate cu 180% mai intensa. Lucrul acesta m-a surprins, dar se pare ca, daca aveti mai multe imagini de distribuit, e de preferat sa le incarcati pe toate intr-un album Facebook decat sa le postati separat.
2. Postarile mai scurte au parte de interactiune cu 23% mai intensa
Postarile mai scurte nu sunt doar la indemana pe Twitter. Daca va mentineti postarile sub 250 de caractere, veti obtine cu 60% mai multa activitate decat in caz contrar. Puteti obtine cu pana la 66% mai multa activitate daca va rezumati la mai putin de 80 de caractere.
Oricum, concluzia pare sa fie ca, daca va exprimati clar si concis, obtineti cele mai bune rezultate. Poate de aceea fanii Facebook apreciaza postarile cu imagini atat de mult?
3. Folosirea emoticon-urilor creste comentariile cu 33%
Daca erati de parere ca emoticon-urile sunt doar pentru adolescenti, ar trebui sa va mai ganditi. Conform acestei statistici AMEX OPEN Forum iconographic, emoticon-urile va pot influenta mult rata activitatii. Postarile cu emoticon-uri iau cu 33% mai multe comentarii si sunt distribuite cu 33% mai frecvent. Mai mult: sunt apreciate cu 57% mai mult decat postarile fara emoticon-uri.
Emoticon-urile tind sa ofere comunicarii o latura mai umana, si se pare ca acest lucru influenteaza utilizatorii in mare masura.
Cotele de activitate de joi si vineri sunt cu 18% mai ridicate
Comparativ cu celelalte zile ale saptamanii, studiul Buddymedia a descoperit ca ratele de activitate pe Facebook sunt cu 18% mai ridicate joi si vineri. Dupa cum au spus ei, “cu cat oamenii au mai putina placere sa fie la serviciu, cu atat mai activi sunt pe Facebook!”
Studiul a evaluat diverse industrii, inclusiv sporturi, retail, auto si sanatate pentru a determina ce zile erau mai profitablile in fiecare industrie. Desi au existat variatii, majoritatea erau mai active spre sfarsitul saptamanii, de miercuri pana vineri. Aparent, nicio industrie nu are utilizatori activi lunea si martea!
4. Postarile cu intrebari au parte de un numar dublu de comentarii
Daca va doriti interactiuni sub forma de comentarii, intrebarile ar putea fi raspunsul la problema dvs. Conform unui infografic al Kissmetrics, intrebarile primesc dublul numarului de comentarii pe care il primesc postarile pe baza de text. HubSpot a facut o descoperire similara, desi informatiile acestora indica faptul ca postarile intrebare primesc adesea mai putine aprecieri si distributii decat alte tipuri de postari.
Ceea ce am gasit deosebit de interesant la aceasta statistica este ca rapoartele HubSpot arata de asemenea care cuvinte interogative atrag mai multe comentarii, cele mai populare fiind “ar trebui”, “care” si “cine”. Asta ma face sa cred ca intrebarile inchise, cu optiuni limitate de raspuns, atrag cele mai multe comentarii. Intrebarile deschise, ca “de ce” si “cum”, care obliga utilizatorul sa ofere raspunsuri mai articulate, se claseaza la coada acestui clasament.
5. 35% din fanii Facebook apreciaza o pagina pentru a putea participa la concursuri
Daca sunteti in cautare de noi fani, un concurs pare un mod destul de util de a incuraja obtinerea de Like-uri. Un raport de anul acesta a aratat ca 35% din fanii Facebook au apreciat pagini Facebook in special pentru a participa la concursuri. Concursurile presupun interactiune prin faptul ca le cer oamenilor participarea. Se pare ca acest lucru functioneaza, caci concursurile de genul “comenteaza aceasta imagine” aduc de 5.5 ori mai multe comentarii decat postarile obisnuite.
In raportul Buddymedia, cuvintele legate de concursuri, ca de exemplu castigator, participare, concurs, intra si promotie au atras mai multi utilizatori.
6. 42% din fani apreciaza o pagina pentru a obtine un cupon sau un discount
Conform Socially Stacked, 42% din fanii Facebook apreciaza o pagina pentru a obtine un discount sau un cupon. Un studiu Wildfire Interactive a aratat ca o campanie pe baza de cupoane primeste cele mai mari cote de activitate. Cadourile si tombolele au iesit pe locurile urmatoare, ca fiind tipuri de postari foarte atractive.
P.S. Daca sunteti utilizator Buffer, puteti vedea analize Facebook, Twitter si LinkedIn direct pe dashboard!